sunnuntai 8. tammikuuta 2017

Alkaa Peellä, loppuu Aalla, hienoo olla Pohjanmaalla!


Mutta on hienoo palata myös takaisin etelään.
Täällä on miedän elämä.

Lomalla ajelimme pohojoseen.
Pohjois-pohjanmaalle, olimme Haapavedellä ja Oulussa.
Pitkä matka istua autossa mutta Luojalle kiitos kaikki meni aivan hyvin.
Ikuistin Vaajakosken vessataiteen matkalla :D
Vuosikin vaihtui ja samalla mä täytin 25 vuotta.
Vaikka me ei syntymäpäiviä vietetä niin mies muisti silti pienesti ja osti pienen hajuveden.
Alilta sain paketin baby lips huulirasvoja. Suloinen muistaminen.



Oli aika kovat pakkaset niin kauheasti emme ulkoilleet mutta saunaan oli ihana päästä.
Ali kävi miesten kanssa ulkosaunassakin.
Olisi ihana kun olisi omassa kodissa sauna, siitä on niin pitkä aika kun ennen tuota olen saunonut. Parasta olisi jos olisi omakotitalo jossa voisi saunomisen välissä käydä ulkona raittiissa ilmassa tai vaikka pyörimässä lumihangessa ja sitten takaisin kuumaan löylyyn.





Mun hiusten shamppoottomuus on jatkunut ja matkalla olin oikeastaan melkein kokoajan hiukset peittettyinä kun oli miehiä seurassa, joiden edessä hiukseni piilotan. Eli hiuksiin en pahemmin kiinnittänyt edes huomiota. Ostin kicksiltä luonnonharjaksisen hiusharjan (tai oikeastaan äiti osti sen mulle, kiitti mamma!) jolla olen nyt hiuksiani harjaillut ja joka tuntuu olevan tosi hyvä ja tärkeä tässä shamppoottomuudessa. Levittää tehokkaasti päänahasta rasvoja pitkin hiuksia ja samalla poistaa likaa mikä sitten tietenkin tarkoittaa että harjaa on pestävä ja puhdistettava säännöllisesti esimerkiksi kerran viikossa. Luonnonharjas harjaa ylistetään kovasti ja pitäisi olla hoitava hiuksille. Sabrinin hiuksia olen myös sillä harjannut ja ainakin niistä huomaan että tulevat kauniin kiiltäviksi harjauksen jälkeen.
Harja maksoi 20e, mutta sattui olevan puoleenhintaan eli kympillä sain jes!
Harjan harjakset ovat siis villisiasta ja sen on tosiaan todettu olevan hyvä ihmisen hiuksille.
Muslimina toki otin selvää onko edes sallittua käyttää tuommoista villisian harjas harjaa. Ja löysin monenlaista mielipidettä, kieltävää ja sallivaa. Kuten monissa muissakin islamilaisissa asioissa (tämmöisissä vähän pienemmissä asioissa) on erilaisia mielipiteitä islamin oppineiden keskuudessa.
Mun mielestä tämä on aika samaa luokkaa kun jos keskustellaan siitä onko koira kokonaisuudessa epäpuhdas vai pelkkä koiran sylki ym..
Tässä näkemyksiä asiasta jos kiinnostaa.



Tosiaan, olen huomannut että tuo harja levittää hyvin rasvaa ja poistaa likaa mutta nyt kyllä kun olen hiukseni pessyt vain vedellä noin kaksi viikkoa, ne ovat oikeasti aika rasvaiset joten tänä iltana pesen ne kananmunalla, siitä on kokemusta että antaa ihanan puhtaat hiukset. Kasvoille laitan myös kananmunasta naamion, sillä kasvoja myös en ole nyt millään puhdistusaineilla puhdistanut tai rasvannut. Olen käyttänyt argan ja oliiviöljyjä.



Ostin myös uutta käsirasvaa ja tää body shopin hamppu rasva on ihanaa. Mielestäni tuoksukin on kiva, luonnollinen vaikka joku sanoi sen haisevan pahalta. Itse kuitenkin tykkään. Sama kun jotkut eivät hennan hajusta tykkää, mun nenään se taas tuoksuu ihan hyvältä, maalta.
"Tehokosteuttava käsivoide hoitaa, pehmentää ja suojaa ihoa 12 tunnin ajan. Muodostaa ihon pinnalle vettähylkivän kalvon, jolloin voiteen teho ei heikkene päivän aikana. "



Uusi mielenkiintoinen sarja näkyi myös viime viikolla tv ykköseltä: Elossa 24h.
"Elossa 24h on Suomessa ainutlaatuinen tv-ohjelma, joka kertoo mitä Suomen julkisessa terveydenhuollossa ja sairaaloissa tapahtuu yhden vuorokauden aikana"Koska tuolla pohjoisessa ei oikein rauhallista hetkeä tullut että olisi tuohon sarjaan voinut hyvin keskittyä, niin katselen sen yle areenasta. Se on siellä vielä pitkän aikaa katsottavissa, suosittelen kurkkaamaan! Tuli tosiaan joka ilta ja vaikutti tosi mielenkiintoiselta!

Yleensä telviota en kauheasti katsele, ei olisi siihen edes aikaa, emmerdalen katson aina ja se on sarja jota olen seurannut monta vuotta.

Kävimme myös lasten kanssa Kempeleen uudessa leikkipaikassa, nimeltä Leon's.
Kiva paikka oli!





Kiva oli käydä reissussa mutta ihana on myös palata omaan kotiin. Ja kyllä Espoo on kiva paikka, en mie pohjoseen enään haluaisi vaikka Oulu onkin kaunis kaupunki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti