keskiviikko 15. helmikuuta 2017

Karvaista perheenlisäystä ja leijonanmetsästystä!

Perheenlisäystä odotellessa.
Karvaista sellaista.
Nyt raotan vähän tänne bloginkin puolelle. Ensi kuun aikana pitäisi uuden vauvan muuttaa meille. Ihanaa ja mä en jaksa odottaa!
Oikein ärsyttää itsessä se piirre, että olen kovin kärsimätön, kaikki mulle ja heti tyyppi.
Lapsetkin odottelee jo kovasti mutta taitaa äiti olla tässä perheessä se joka eniten odottaa.
Tilasin kantolaukun mustista ja mirristä kun oli -60% alennuksessa!





Mä tykkään leipomisesta. Leivon yleensä erilaisa kakkuja ja piirakoita. Pullia ja keksejä en oikein harrasta..
Leipomisessa parasta on kulhojen nuoleminen ja ärsyttävintä varmaankin sitten ne lopputiskit!
Mun on hirmuisesti tehnyt mieli mangojuustokakkua!
Ja juurikin sitä mihin tulee liivatetta ja jonka pitää hyytyä jääkaapissa. Mutta koska mulla ei ole tällä hetkellä nautaperäistä liivatetta enkä jaksa hyydyttelyjä kun tosiaan kärsimätön olen niin ajattelin että no teen semmoisen uunissa tehtävän mangojuustokakun, sekin kelpaa enemmän kuin hyvin!
Mutta mies ei sitten innostunut ideasta vaan hänen teki mieli jotain minttusuklaista.
No leipasin pätkiskakkua.
Pätkikset on ihania!
Mutta tämä kakku olikin vähemmän ihana.
Ei tullutkaan niin hyvä mitä odotin ja kakku taisi jäädä vähän raa'aksikkin vaikka pidin uunissa kauemmin kuin ohjeessa sanottiin.





Eli nyt sitten tekee yhä vieläkin mieli sitä vitsin mangojuustokakkua! Ihan vain vinkkinä jos joku ihana sitä haluaa leipasti niin musta saa kahvitteluseuraa! :D

Ja koulussa oli jälleen tänään luovanilmaisun päivä jossa teimme kuvakortteja.
Oma luovuus riitti just tähän ja tähän luovuus loppuikin tästä aiheesta.



Se on LEIJONA!
Miehen mielestä ei näytä yhtään leijonalta, vaan joltain norpalta :D
Poika arvasi että on koiranaamainen aurinko.
No naapurin poika sentään tunnisti leijonaksi.
Idea tälle leijonan päälle oli siis se että se työnnetään lorupussiin ja sitten kun lapsi tämän sieltä pussista vetäisee, niin laulamme fröbelin palikoiden leijonanmetsästyslaulun ja leikimme sen.
Ajattelin että viisi vuotiaat tykkäävät siitä varmaan kovasti.
Kun tosiaan siellä päiväkodissa mihin menen maanantaina työssäoppimaan, mun ryhmässä on viisi vuotiaita suurinosa, joten niiden kanssa kaikkea kivaa pääsen hommaamaan!




Tässä vielä video jos joku ei tiedä leijonanmetsästyslaulua ;)
Huomenna onkin sitten viimeinen koulupäivä ennen työssäoppimista ja meillä on nyyttärit!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti